Villkor och information
Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
AXLY dog.
Telefonnummer: 0728896946
E-postadress: axlydog@gmail.com
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning.
Vi erbjuder följande betalsätt:
-
Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. -
Visa/Mastercard
-
Swish
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leverans och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
-
Leverans inom Sverige
Fast pris 59 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Leverans inom 30 dagar till närmsta utlämningsställe. -
Leverans utanför Sverige
Frakt 179:- för utanför Sverige. Dina varor skickas inom 30 dagar från betalningen registreras hos oss.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 30 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Specialtillverkade produkter, inklusive de med personligt tryck, och skräddarsydda detaljer, produceras inom en tidsram på 3-14 arbetsdagar efter att betalningen genomförts. Observera att vid högtider eller hög efterfrågan kan leveranstiden påverkas. Tack för ditt tålamod och förståelse.
Ej uthämtade varubrev/paket
Varubrev/paket som returneras till AXLY dog på grund utav att kunden uppgett fel leveransinformation kommer att debiteras en extrakostnad på 60 kronor. Det är viktigt att kunden uppger rätt namn, adress och postnummer för att paketet ska komma rätt. Uppger kunden fel postnummer kommer paketet att gå till det postnummer som angetts, detta för att informationen som importeras till PostNords portal följer det postnumret som uppges och INTE postorten.
Varubrev/paket som inte hämtas ut hos ombudet av kunden kommer att debiteras en kostnad på 200 kronor om varubrevet/paketet returneras till AXLY dog.
Reklamation
Upptäcker ni ett tillverkningsfel måste ni kontakta oss via mejl inom 7 dagar från mottagen beställning och beskriva problemet. Skulle det vara så att produkten behöver utredas ska det skickas tillbaka omgående i originalskick (inom 3 dagar från att vi godkänt reklamationen) och utan fördröjning. Produkter som skickas tillbaka för sent kommer inte att godkännas.
Produkten får inte ha ändrats eller förstörts på något sätt så det inte går att utreda. Om vi godkänner reklamationen, förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan. Om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara.
Om du upplever att något är fel med din specialtillverkade beställning så kontakta oss via mejl på: axlydog@gmail.com och beskriv problemet. Ni får själva stå för frakten tillbaka till oss för att göra en utredning angående produkten. Skulle det vara så att vi har gjort fel så återbetalar vi frakten och tillverkar nya produkter till dig. Skulle det vara så att beställningen är rätt så får ni betala 150:- för hantering och utredning innan vi skickar tillbaka varorna.
Varorna ska skickas spårbart och inte som postförskott.
Öppet köp, bytesrätt & returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av). Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick.
Vänligen mejla oss på axlydog@gmail.com vid önskad retur.
Observera att öppet köp och bytesrätt inte gäller för specialtillverkade produkter, skräddarsydda för dig eller med namntryck. Tack för din förståelse.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas till:
AXLY dog.
Rosenholm Sjöstugan 1
57473 Landsbro
Ångerrätt
Konsumenten har enligt lagen 14 dagar på sig att ångra sitt köp. Ångerfristen börjar dagen då konsumenten tagit emot varan. Den dag som ångerfristen börjar räknas inte in när man beräknar ångerfristen. Det innebär att dagen efter är dag ett i ångerfristen.
Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
Det finns tillfällen då ångerrätten inte gäller och ett av dessa tillfällen är
-
Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
Detta gäller era beställningar via AXLY dog där ni specialbeställer alla era varor och själva designar dem med en personlig prägel.
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Observera: produkter som tillverkats på beställning och skräddarsytts åt dig kan du inte returnera.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Försvunna paket
Vi avskriver oss helt ansvaret vad gäller försvunna paket med Postnord. Vill ni att era varor ska skickas på ett annat sätt än spårbart så kontakta oss via mejl så löser vi det. Ni får själva stå för den extra kostnaden.
PRODUKINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Specialtillverkade halsband
Specialtillverkade och måttanpassade halsband kommer att tillverkas efter beställningen som läggs via hemsidan. På beställningen måste all informatin om hur produkten ska se ut finnas med. Texten som ska tryckas på produkten ska anges rätt stavat och med versaler eller gemener. Det är den texten som kommer att tryckas på produkten.
Vill man ändra på sin beställning måste detta mejlas till axlydog@gmail.com senast inom 72 timmar efter att beställningen är lagd.
Vill ni veta hur ett typsnitt ser ut med eran text mejla oss: axlydog@gmail.com
Halvstryp: När ett halsband tillverkas så mäter vi halsbandet i invändigt mått, anger ni exempelvis 38cm åtdraget läge så blir det invändigt mått, detsamma gäller i slappt läge, anger ni 10cm extra i slappt läge blir det de invändiga måttet, så räkna med att flärpen blir längre då nitar och ringarna inte räknas med.
MÄT ALDRIG ETT GAMMALT HALSBAND DÅ DET INTE ÄR SÄKERT ATT VI MÄTER LIKADANT - ange hundens aktuella mått.
Vid köp av ett ställbart- eller fast halsband så mäter vi även dessa i invändigt mått.
Halsbandet mäts med klickspännena och halsbandet blir det måttet som ni anger vid beställning, halsbanden är justerbara, hur mycket beror på hur långt det personliga trycket är.
Var noga när ni mäter er hund och mät gärna en gång extra då inga marginaler lämnas på halsbanden för att kunna ändras.
Läs mer om hur vi mäter här
Integritetspolicy hos AXLY dog.
Dina data är skyddade
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
ÖVRIGT
Tveka inte över att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar! Vi strävar alltid efter att bli bättre, har du feedback gällande ditt köp eller något annat, låt oss veta!